راهنمای سفر و رزرو هتل مشهد
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۲۹۰۷
مشهد در شمال شرقی ایران قرار دارد. این شهر پس از تهران دومین شهر پرجمعیت ایران است.
چند چیز وجود دارد که آن را به یکی از پربازدیدترین مقاصد ایران تبدیل کرده است. اولاً مشهد مرکز مذهبی ایران به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) است. ثانیاً مشهد شهر یکی از تأثیرگذارترین شاعران ادب پارسی، فردوسی است. شهرت این شاعر قرن نهم به خاطر کتاب حماسی «شاهنامه» است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به دنبال رزرو هتل در مشهد هستید؟ در سامانه گالیور ترول شما مجموعهای گسترده از هتلهای مشهد با اطلاعات کامل، قیمتها و بستههای پیشنهادی تور مشهد برای تعطیلات خود دارید. مقصدی را انتخاب کنید، تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید و رزرو هتل مشهد خود را انجام دهید. چه در تعطیلات با خانواده باشید، چه یک سفر عاشقانه یا حتی یک سفر انفرادی سریع داشته باشید، مشهد مکان مناسبی برای شماست. قبل از بازدید از شهر، همیشه بهتر است برنامهای از برنامهها و فعالیتهایی که دوست دارید انجام دهید داشته باشید. پس از انجام این کار، برای صرفهجویی در هزینه، هتل و کرایه ماشین خود را از قبل رزرو کنید. در هر صورت، در طول تعطیلات خود به مشهد، از تمام امکانات شهر، موزهها، فعالیتهای فرهنگی و سایر مواردی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید، نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از موتور جستجوی گالیور ترول، بهترین گزینههای موجود هتل در مشهد را پیدا خواهید کرد، جایی که میتوانید به راحتی بر اساس معیارهای خود فیلتر کنید: با استفاده از موتور جستجوی گالیور ترول میتوانید مقصد، تاریخ و تعداد افراد سفر خود را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، میتوانید نتایج خود را با استفاده از تعدادی گزینه مختلف که پورتال مسافرتی ما به شما ارائه میدهد فیلتر کنید: امکانات، هزینه، نوع هتل و درجه هتل، نظرات، نوع اقامت و غیره. بهترین هتل مشهد را برای تعطیلات خود رزرو کنید
آشنایی با بهترین هتلهای مشهد این امکان را برای شما فراهم میکند که با خیالی آسوده به گشت و گذار در شهر بپردازید. چندین جاذبه و مکان دیدنی در مشهد وجود دارد که میتوانید انجام دهید. موزهها، بازارها و طبیعت زیبای زیادی دارد. در اینجا میتوانید تعدادی از بهترین هتلهای مشهد را پیدا کنید:
هتل درویشی مشهد:این هتل یک هتل مجلل پنج ستاره در بلوار امام رضا مشهد است. در واقع دارای ۲۲۳ اتاق و طراحی آتریوم شیشهای است.
انواع مختلفی از اتاقها برای همه نوع سلیقهها وجود دارد، از اتاقها و سوئیت های اقتصادی گرفته تا اقامتگاههای سطح بالا با طرحهای شرقی. علاوه بر این، همه اتاقهای هتل درویشی مشهد دارای تلویزیون، یخچال، مینی بار، تهویه مطبوع، کتری برقی، صندوق امانات و اینترنت رایگان هستند.
هتل مجلل درویشی مشهد با هفت دقیقه رانندگی تا حرم مطهر امام رضا فاصله دارد. از دیگر جاذبههای اطراف میتوان به مسجد گوهرشاد، پارک کوه سنگی و آرامگاه نادرشاه افشار اشاره کرد. فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد ۱۵ دقیقه با ماشین فاصله دارد.
هتل الماس ۲ مشهد:این هتل یکی از اقامتگاههای مجلل نزدیک حرم امام رضا است. هتل پنج ستاره الماس ۲ دارای ۲۵ طبقه است. این معماری شیشهای چهرههای مصری، روسی، یونانی و ایرانی را در خود جای داده است.
این هتل دارای ۲۱۷ اتاق مجلل میباشد. اتاقها مجهز به تجهیزات و مبلمان پیشرفته هستند. وان و جکوزی هم دارند. استخر، آبگرم، بیلیارد، سونا و زمین بازی برای مهمانان در دسترس است.
هتل الماس مشهد یکی از بهترین هتل ای چهار ستاره میباشد که در خیابان امام رضا با فاصله کمتر از ۵ دقیقه تا حرم مطهر واقع شده است. برای رزرو هتل الماس مشهد و هتل درویشی مشهد با سامانه گالیور ترول در تماس باشید.
هتل مدینه الرضا یکی از بهترین هتلهای مشهداین هتل نزدیکترین هتل پنج ستاره مشهد به حرم امام رضا است. هتل مدینه الرضا با طراحی ایرانی-اسلامی فضایی معنوی را در شما ایجاد میکند. در واقع دارای ۳۲۰ اتاق در یک ساختمان ۹ طبقه است. انواع اتاقهای متعدد موجود است: اتاقهای معمولی یک، دو نفره و سه تخته، به علاوه سوئیتها و آپارتمانهای دو یا چند اتاق خواب. علاوه بر این، هتل دارای اتاقهای خاص برای مهمانان معلول است. این یک هتل مناسب برای کودکان است و فعالیتهایی را برای آنها در اتاق کودک فراهم میکند. همانطور که قبلاً ذکر شد، برترین ویژگی هتل مدینه الرضا مشهد، نزدیکی حرم امام رضا است. فقط کمتر از ۵ دقیقه پیاده طول میکشد تا به حرم برسید. جاذبههای تاریخی مانند آرامگاه نادرشاه، گنبد خشتی و موزه مردم شناسی مشهد نیز در فاصله چند قدمی قرار دارند.
کد خبر 579980منبع: ایمنا
کلیدواژه: مشهد سفر به مشهد مشهدالرضا حرم مطهر امام رضا ع هتل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هتل های مشهد درویشی مشهد بهترین هتل رزرو هتل امام رضا اتاق ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مشاوران شما بیتهایی بهتر از شاهنامه را میتوانستند پیدا کنند
روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «نگر تا نباشی به جز دادگر» نوشت؛ در شاهنامه زنان برجستهای نقشآفرینی کردهاند که الگوی زن مطلوب امام جمعه مشهد نمیتوانند باشند. برخی از زنان برجستهی شاهنامه مثل منیژه در طلب معشوق در انتظار خواستاری و خواستگاری او نماندهاند.
چند سال پیش که شهرداری مشهد ذوقی به خرج داده بود و تصویرهایی از شاهنامه در و دیوار شهر را آراسته بودند، دستور به زدودن این تصویرها داده شد، گویی که بین این تصویرها و آنچه مشهد به آن شهره است، تقابلی وجود دارد. چندین دهه به دلیل همین تصور، توسعه و رسیدگی به آرامگاه فردوسی که یکی از بزرگترین شاعران و حکیمان ایران است، متوقف بود تا اینکه از مقامات بالاتر حکم به آبادانی آرامگاه فردوسی داده شد.
مقامات استانی و از جمله امام جمعه شال و کلاه کردند و به آرامگاه فردوسی رفتند. اگر اسم این مقامات و فردوسی را کنار هم در موتورهای جستوجوگر بنویسید و نتایج را هر چه بالا و پایین کنید، همان چند عکس را خواهید دید. با چنین پیشینهای است که سخنان آیتالله علمالهدی و استنادش به شاهنامه برای دفاع از اجبار در پوشش با واکنشهای بسیاری روبهرو شده است.
علمالهدی گفته است: مسئله حجاب نیز یکی از همین هویتهای دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بهخصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید. او همچنین بهعنوان نمونه بیتی از شاهنامه خوانده است که منیژه خطاب به بیژه گفته است: منیژه منم دخت افراسیاب/برهنه ندیده تنم آفتاب
این سخن که زنان ایرانی براساس آنچه به ما رسیده، پوششی برای موی سر داشتهاند یا چیزی شبیه چادر حتی، نادرست نیست. حتی این سخن که در شاهنامهی فردوسی پاکدامنی و شرم از ویژگیهای مثبت زنان و البته مردان شمرده میشود، هم بیراه نیست، هرچند تعریف پاکدامنی در نگاه حکیم توس و امام جمعه مشهد متفاوت است، اما بیتی که آقای علمالهدی به آن ارجاع داده، ربطی به زنان ایران ندارد. افراسیاب شاه توران است و منیژه دختری تورانی است نه ایرانی.
این به خودی خود ایرادی در استدلال امام جمعه به حساب نمیآید و میتواند بگوید که حکیم خصلت نیکو را حتی در دشمن ستوده است. ماجرا از اینجا جالب میشود که بدانیم این بیت را منیژه کی خوانده است و اصلاً ارتباطی به پوشش سر دارد یا نه؟
منیژه دلبستهی بیژن شاهزادهی ایرانی میشود و -به زبان امروزی- او را چیزخور کرده بیهوش به شبستان خود میآورد و همهی این اتفاقات بدون اجازهی والدین و بدون پیمان زناشویی -که از قضا در ایران باستان هم مرسوم بوده- رخ میدهد. بیژن در قصر او به هوش میآید و باقی قضایا و منیژه در چنین لحظات احساسی دربارهی اهمیت چیزی که به بیژن عرضه میکند این بیت را به زبان میآورد که تا به حال چنین بوده، اما بعدش را میتوان در شاهنامه خواند.
البته اگر مشاوران امام جمعه با شاهنامه به از این بودند که هستند، بیتهایی میتوانستند پیدا کنند که به کارشان بیاید، مثلاً آنجا که شیرین میگوید:
به سه چیز باشد زنان را بهی/ که باشند زیبای گاه مهی/ یکی آنک با شرم و با خواسته است/ که جفتش بدو خانه آراسته است/ دگر آن که فرخ پسر زاید او/ ز شوی خجسته بیافزاید او/ سه دیگر که بالا و رویش بود/ به پوشیدگی نیز مویش بود
این ابیات به روشنی از پوشیدگی موها میگوید، درحالیکه در بیت استنادی امامجمعهی مشهد، تفاوت برهنگی و نداشتن پوشش سرنادیده گرفته است. این مغالطه در سخنان بسیاری دیگر از مقامات هم دیده میشود.
نداشتن پوشش سر با برهنگی هممعنا نیست. با این حال همچنان که در بیت انتخابی امام جمعه مشهد و این ابیات میبینیم هیچکدام توصیهی فردوسی نیست و سخنان شخصیتهای شاهنامه است. شاهنامه مثل هر متن کهن ادبی در کنار ارزشهای ادبی و زیباشناختی و روایی خود، مجموعهای از ارزشهای اخلاقی و اجتماعی زمانهی خود را منتقل میکند که به دنیایی دیگر تعلق دارند، چنانکه در همین بیتهای بالا پسرزا بودن جزو ارزشهایی شمرده شده است.
در شاهنامه زنان برجستهای نقشآفرینی کردهاند که الگوی زن مطلوب امام جمعه مشهد نمیتوانند باشند. برخی از زنان برجستهی شاهنامه مثل منیژه در طلب معشوق در انتظار خواستاری و خواستگاری او نماندهاند و از جملهی آنان تهمینه است مادر سهراب که در شاهنامه زنی ستوده است و تنها یک شب همخواب رستم بوده است. رودابه مادر رستم نیز در راه دادن زال به قصرش از موی خویش کمندی بافته و انداخته و بعد هم که ماجرا در شاهنامه روشن است.
در این میان داستان گردآفرید اگرچه متفاوت است، اما در کنشگری از روابط خصوصی پیشتر رفته و اگر روی و موی پوشیده به این خاطر است که شناخته نشود و آنجا که روی و موی گشاده به قصد فریب دشمن است:
رها شد ز بند زره موی اوی/ در افشان چو خورشید شد روی اوی/ بدانست سهراب کو دختر است/ سر و موی او از در و افسر است
درست است که فکر میکنم شاهنامه ارزشهای جهانی دیگر را منتقل میکند و چنین استناداتی به آن راه به جایی نمیبرد، اما به نظرم از قضا در شاهنامه برای صاحبان مقام و قدرت توصیههایی شایستهتر میتوان یافت، مضمونهایی که بارها تکرار شده است. یکی از این مضمونها دادگری است. دادگر در شاهنامه همصفت خداوند است که جای نام نشسته است و هم وظیفهی صاحب قدرت. فردوسی میگوید، پادشاهی که دادگر باشد، نیازی به فریادرس ندارد: کجا پادشا دادگر بود و بس/ نیازش نیاید به فریادرس
نویسنده: علیاصغر سیدآبادی